En la passada sessió en gran grup de COED (Comunicació Oral Escrita i Digital), el passat divendres 10 d'octubre, vam treballar diversos temes. Per començar vam treballar la diferència entre conte i rondalla, ja que en la passada sessió hi ha haver alguns alumnes que ho van preguntar.
Segons el diccionari de l’ Institut d’Estudis Catalans un conte és : Narració generalment breu d’uns fets llegendaris, ficticis o originàriament reals, amb la intenció d’entretenir, divertir, moralitzar, etc.
També segons el mateix diccionari, la rondalla és : Narració generalment breu, popular, sovint de transmissió oral, de caràcter fantàstic, llegendari o amb elements reals, destinada especialment a l’entreteniment dels infants.
A classe vam arribar a la conclusió que són elements gairebé iguals, l’únic que els diferencia és la manera de transmissió: el conte és de transmissió escrita i la rondalla és de transmissió oral.
La classe va procedir amb l’elecció definitiva dels grups de treball, tant per al debat, com per al treball en parelles sobre el territori. Per als debats vam haver d’escollir algun possible tema per a debatre. En el meu grup vam escollir els següents: Patrulles anti campanes o L’escolarització obligatòria fins als 18 anys.
També per al territori vam haver d’escollir un tema i jo i la meva parella vam pensar en “La dansa”, ja que les dues som monitores de dansa aquí a Barcelona.
Per acabar la sessió vam fer la lectura de dos textos: el primer va ser un article del periodista Albert Om, “10.000 euros”, un article on desmentia una de les moltes llegendes urbanes que hi ha al voltant del restaurant Bulli, de Ferran Adrià.
El segon text era de Jesús Tusón, “Lingüística”, un text que ens parla de la llengua com a signe de comunicació dels éssers humans. No vam tenir temps de fer la posada en comú de les idees principals, suposo que ho farem a la propera classe.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada