dilluns, 2 de novembre del 2009

Anàlisi d'un anunci



1.
Explicar-ne la història que ens transmet (lectura de la informació explícita: L’anunci ens explica una breu història. Sembla que hi ha una parella que s’acaben de fer una casa i es veu com la noia va ensenyant les diferents parts d’aquesta a les seves amigues. Deixa pel final el plat fort de la casa, que és un armari grandiós amb tot de separadors per diferents coses, amb molta roba i moltes joies. Les noies, emocionades comencen a cridar, de sobte callen perquè se senten de fons tot de crits masculins. L’home de la parella estava fent el mateix amb els seus amics, però el seu plat fort és la grandiosa nevera, plena de Heineken que té a la cuina. Els homes criden d’emoció.

2. Anàlisi dels aspectes formals: decorats, enquadraments, colors, música, ritme, etc.: Tot l’anunci passa en una casa benestant. Passen per diferents llocs de la casa: el menjador, l’habitació i la cuina. Es veuen unes habitacions grans i espaioses. Al menjador trobem una sèrie de personatges que estant gaudint d’una festa d’inauguració. Tant a l’habitació com a la cuina tenen espai suficient com per comptar tant amb el gran armari com amb la gran nevera. Els amos de la casa tenen un gran nivell adquisitiu. S’ha de destacar que el ritme de l’anunci és molt ràpid, hi ha canvis d’escena i de plànols constantment. Però no impedeix en cap moment seguir el fil de la història. També cal destacar que l’anunci no té música, només se sent la veu dels personatges i al final, quan surt l’eslògan, se sent un soroll com si estiguessin destapant una ampolla de cervesa i sortir el gas.

3. Anàlisi dels personatges i models que ens transmeten: Tots els personatge, per la roba que porten, mostren que són persones d’un gran nivell adquisitiu. Aquí han volgut jugar amb el fet que a la majoria de dones els agrada la roba. També amb el fet que la majoria de dones han somiat alguna vegada amb un armari tan gran com el del anunci, tot ple de roba. Amb això transmeten que les dones són unes fanàtiques del consumisme. Aquí està el joc de l’anunci, ja que en un toc d’humor, compara l’afició de les dones per la roba amb la dels homes per la cervesa.

4. Anàlisi del discurs verbal: text, eslògan...: No hi ha gaire discurs, gairebé no parlen. L’única que parla és la dona que ensenya la casa a les seves amigues. L’únic que és significatiu del vídeo són, tan els crits de les dones, com els crits dels homes.L’eslògan de l’anunci diu Heineken serving the planet. No crec que tingui més significat que el que ja expressa l’eslògan en si. Servint al planeta, referint-se a que es ben per tot el món. No trobo relació entre l’anunci i l’eslògan.

5. Valoració personal de l'anunci: És un molt bon anunci, com la majoria dels anuncis d’aquesta marca. Aconsegueix en un espai de temps molt curt, que els espectadors (consumidors) riguin una mica. A més penso que és un bon anunci perquè no es fa pesat, per molt que el vegis moltes vegades no et deixa de fer gràcia. Suposo que és per l’expressivitat dels homes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada