divendres, 30 d’octubre del 2009

Sessió del 28.10.09

Durant la passada sessió de seminari vam tractar diversos temes. Vam començar,com solem fer sempre, amb la lectura en veu alta, aquest cop li tocava a la nostre companya Cristina. Un cop acavada la lectura, vam procedir a la seva “avaluació”, com sempre.

En acavat les nostres companyes Helena i Laura van procedir amb la posada en comú de lactualitat educativa. De totes les notícies que van trobar, havien escollit el següent : “Alrededor del 42% de los chavales de 15 años ha repetido curso alguna vez”. Després de llegir la noticia i de que ens la comentessin, vam iniciar un debat en torn de dos temes principals:

- Quines poden ser les solucions davant d’aquest índex de repetidors, qui en són els vertaders culpables...

- Consum de cànnabis: opinió i responsables.


Un cop acabada l’actualitat educativa vam procedir al la posada en comú sobre la lectura de “Va de mestres”. L’Anabel ens va demanar que anomenéssim temes sobre els que ens parlava el llibre. Van sortir coses com : coses que mai ha de fer un mestre, un mestre ha de ser alegre, la importància del treball en equip, el lligam entre escola –família i societat, etc. Seguidament vam per un petit col·loqui on tots vam donar la nostre opinió sobre el llibre i on també vam comentar quins trossos ens havien agradat més. Per últim ens va demanar que diguéssim en dues paraules com ens havíem sentit llegint el llibre i que féssim el nostre propi decàleg del bon mestre.

Respecte a l’actualitat educativa, com més o menys vam comentar a classe, és molt difícil tenir als alumnes contents. Aquesta franja d’edat és una franja complicada, en la que molts alumnes decideixen que no volen seguir estudiant, però no poden deixar de fer-ho, ja que per llei hi estan obligats. Però per molt que la llei digui que ells han d’estar a les aules, si ells no hi volen ser no ho aprofiten, per tant no hi posen interès, per tant no aproven, per tant repeteixen. El nostre deure com a futurs mestres és començar a conscienciar-nos, de que no tots els alumnes que tindrem a l’aula hi voldran ser. Però a nosaltres això ens ha de ser igual, perquè la nostre feina consisteix en motivar-los a seguir endavant a tots, motivar-los a aprendre.

També per als alumnes més grans, trobo que s’haurien de crear més possibilitats alternatives a estar dins d’una aula i aprendre amb els llibres. S’haurien de facilitar més les coses per als alumnes que han de seguir escolaritzats per llei, però no poden estar dins d’una aula normal i corrent. S’han de crear més aules-tallers, on aquest alumnes puguin aprendre un ofici.


Respecte a la lectura de “Va de mestres”, també com més o menys vam començar a classe, m’ha semblat un llibre molt maco. M’ha fet sentir animada i identificada. Animada perquè el llibre és un constant elogi a la professió de mestre, ja que tot i que n’expliqui alguna cosa dolenta, sempre ho acava guiant cap a la grandesa de la prfessió. I indentificada perquè moltes de les coses de les que parlava, en quan a tòpics, les recolzo totalment, ja que més d’un cop, tot i que només sigui una estudiant, ja les he agut de sentir.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada