A l'aula de GTIC hem estat experimentat diverses formes en les que pot actuar un ordinador a l'aula. Hem treballat amb diferents programes i finalment hem dut a terme una reflexió sobre quin paper (nosaltres ho hem anomenat metàfores) interpretava l'ordinador.
La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
En aquesta metàfora situem l'activitat que hem realitzat a la "Zona Clic" (http://clic.xtec.cat) anomenada "Utillatge químic".
Aquí l'alumne rep les instruccions del que ha d'anar fent a través de l'ordinador. L'orinador exerceix de tutor i guia a l'alumne cap a un aprenentatge concret. Tot això amb un programa pre-progamat per aquesta funció.
La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
En aquesta metàfora situem l'activitat que hem realitzat amb el WinLogo.
Aquí és l'ordinador qui rep les instruccions a seguir. L'alumne ha d'anar facilitant les instruccions a seguir a l'ordinador, a través de l'ús d'un llenguatge concret. Per així poder assolir un objectiu, plantejat segurament pel mestre de laula.
La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
En aquesta metàfora situem l'activitat que hem realitzat amb el Crayon Physics, un joc en el que s'han d'anar superant nivells.
Aquí l'ordinador simula unes situacions en les que l'alumne haurà d'intervenir, d'una manera lúdica, per tal d'aconseguir passar de nivell.
La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
En el cas de la nostre classe, això correspondria a l'ús del Microsoft Word per a la realització d'un dictat.
En aquest cas l'ordinador no te altre funció que la de fer-nos d'eina. Té la mateixa funció que haguessin tingut una llibreta i un bolígraf.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada